Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Firma Energine Corporation opatentowała w 2002 roku silnik na sprężone powietrze (patent: (WO/2002/092373) PHEV (PNEUMATIC HYBRID ELECTRIC VEHICLE). Silnik ten jest przeznaczony do zasilania pojazdów hybrydowych z napędem pneumatyczno-elektrycznym (PHEV - Pneumatic-Hybrid Electric Vehicle)

 

 Silnik ten jak już wspomnieliśmy działa na sprężone powietrze, natomiast sam pojazd napędzany jest dwoma silnikami sterowanymi komputerowo. Podstawowym silnikiem w tym pojeździe jest silnik elektryczny, który dostarcza energii pojazdowi, silnik pneumatyczny służy do dodatkowego wsparcia w napędzaniu pojazdu jeżeli potrzeba dużej mocy, lub podczas rozruchu. Energia zmagazynowana w postaci sprężonego powietrza w zbiorniku jest uwalniana przez specjalny system który przekłada ją na energię mechaniczną za pomocą tłoków. Silnik ten działa analogicznie do silnika spalinowego lecz ma jedynie dwa suwy – sanie, wydech. Silnik ten może pracować przy małych obrotach 600obr/minut. Sprężone powietrze jest generowane korzystającego z małego silnika zasilanego 48-woltowym akumulatorem. Akumulator ten także służy jako źródło energii energetycznej wykorzystywanej do napędza silnika elektrycznego. Pracownik firmy Energine Corporation Cheol-Seung Cho opisując silnik podkreślił że jest on tańszy o 20% w produkcji niż tradycyjny silnik spalinowy w pojazdach hybrydowych, oraz umożliwia szybki start I rozpędzania się samochodu.


źródło:

http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?wo=2002092373

http://edition.cnn.com/2005/TECH/03/30/spark.air.car/index.html

Komentarze obsługiwane przez CComment