Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Nowe silniki diesla 1.200cm3, spalanie około 3.3 litra oleju na 100km. Podczas gdy inni starają się opracowywać nowe technologie oparte na innych niż szeroko dostępne paliwa – zastosowanie wodoru oraz energii elektrycznej, niektóre grupy rozwojowe skupiły się na dopracowywaniu istniejących technologii. Volkswagen....

 

 

 

bo o nim dzisiaj mowa zaprezentował nowy silnik diesla o pojemności 1.2, jest to jeden z najmniejszych silników wysokoprężnych. Jego parametry jak na pojemność są całkiem przyzwoite – trzy cylindrowy, 75KM mocy, 180Nm moment obrotowy dostępny od 2000 obrotów na minutę. Volkswagen przewiduje wykorzystanie tego silnika do napędu swoich marek w szczególności Lupo, Polo. Przyjrzyjmy się Polo bardziej:

 

 

W roku 2010 Polo otrzymało nagrodę World Car of the Year 2010 ze względu na swoją jakość, bezpieczeństwo, niepowtarzalność i proekologiczne podejście. Właśnie za to podejście Polo otrzymało także tytuł: World Green Car. Jest to naprawdę ładne auto o sportowym wyglądzie, 5 drzwiowe, dobrze trzymające się drogi. Poduszki powietrzne, elektryczne szyby i inne dodatkowe rzeczy. Silnik 1.6 TDI, zastosowany do napędu tego samochodu potrzebuje około 3.6 litra oleju napędowego. Ta ekonomia przekłada się bezpośrednio na mniejszą emisję dwutlenku węgla. Dlatego już wiemy dlaczego ten samochód w tym roku nosi tytuł Word Green Car.

 

Ciekawe czy po zastosowaniu nowych silników jazda tym samochodem wciąż będzie przyjemna i czy będzie się dysponowało odpowiednią mocą. Bo oszczędność paliwa spada nieznacznie około 8.3 % procent:

 

Poniżej dane dotyczące montowanych silników w Polo:

 

silniki benzynowe

3-cylindrowe 1.2 l0 cm3 o mocy 60 KM (44 kW) lub 70 KM (51 kW)

4-cylindrowy silnik 1,400 cm3 o mocy 85 KM (63 kW).

 

silniki diesla:

1,600 cm3 z bezpośrednim wtryskiem common rail: 75 KM (55 kW), 90 KM (66 kW),105 KM (77 kW).

 

 

Nowy silnik diesla

1.200 cm3, 75KM

 

 

źródło: grafika pochodzi ze stron Wikipedii, dane techniczne z serwisu Volkswagena, zestawienie oraz artykuł redakcja

 

 

 

Komentarze z przejętej strony:

 

  • marlenawitek
    A teraz VW będzie przodował na rynku, Przejał fabrykę Karmann w Chorzowie (i w Poznaniu 2 fabryka) (za bezcen), odbudowuje strukturę zarządu i poszukuje specjalistów niemieckojęzycznych. (W tej chwili pracuje tam okolo 40 osób). Nie chodzi tylko o to, ale na części Peugeota czeka sie 3 m-ce, a mając fabryke pod nosem, to i serwis (w razie czego) będzie szybszy, to podniesie zapewne notowania firmy wśród konsumentów. Ale wciąż obawiam się przesycenia przestrzeni komunikacyjnej zbyt duża liczbą aut.
  • rebe
    no tak, fakt sa korki szczegolnie w polsce, wszyscy leca na auta ekologiczne, ale jezeli by byla komunikacja tak rozwinieta ze mozna by bylo zredukowac ilosc aut o 50% to dopiero ekologia i oszczednosci
  • marlenawitek
    I tutaj nadzieja w Chinczykach, którzy się powoli jak mszy do sera dobieraja do naszej infrastruktury, Rybnik autostrada, Sławków kolejowa trakcja czy coś tam, (sprawdzę napiszę), w każdym razie z moich badań niebawem bedziemy witać sponsorów zbawicieli i budować chinatown. Mamy węgiel, a to surowiec przyszłości.

Komentarze obsługiwane przez CComment