Wydanie 3/2013
              ISSN 2299-9604

              Ilość stron: 16

              Format A5, Full kolor

              Publikacja na internecie: 30 październik 2013

              Druk: 9 październik 2013

              Nakład papierowy +

Wersja PDF dostępna jest tylko dla osób zalogowanych

 

1

Słowo wstępu

Jest już kolejny numer czasopisma "Otwarta Innowacja''. Tym razem skupiamy się na pieniądzach i komercjalizacji prac badawczych B+R. Zapowiadamy w tym numerze również dwa szkolenia jedno z dziedziny biznesu, drugie z modelowania molekularnego. Więcej informacji na końcowej okładce czasopisma. W poprzednim numerze rozwinęliśmy temat monitorowania skażenia radiologicznego poprzez własne/lub niezależne źródła informacji. W tym numerze kontynuujemy także ten temat. Pozdrawiam i zapraszam do lektury.

2

Jak z zyskiem sprzedać rezultaty prac badawczych

Mało się mówi o sprzedaży technologii lub materiału, natomiast dużo o współpracy nauki z biznesem, transferze wiedzy, ochronie intelektualnej, wycenie czy komercjalizacji. Sprzedaż jest tym czymś, co przynosi zysk – pieniądze. Jest rzeczą trudną do wykonania, mierzalną oraz kolokwialnie mówiąc pogardzaną. W Polsce jeszcze do tej pory pogardza się sprzedawcami i nie pomogła zmiana nazwy na przedstawiciel handlowy. O tym, że sprzedaż jest ważna świadczy między innymi definicja OECD innowacyjności, który zawiera w sobie aspekt wdrożenia – a czym jest wdrożenie, jak nie udostępnieniem na zasadach rynkowych produktu...

3

Z humorem - Język naukowca

......

4

Jak zdobywa się informacje od naukowca nie ponosząc kosztów?

Informacja kosztuje wiedzą to firmy zarabiające na dostarczaniu informacji. Wystarczy wrzucić poszczególne hasła do wyszukiwarki: (consulting lub analiza rynku, wywiadownia gospodarcza), by móc zobaczyć jaki jest to duży i dochodowy rynek. Wiedza, którą posiada naukowiec, może być bardzo cenna również dla osób instytucji, które potrafią jej to użyć. Odpowiednie użycie informacji pozwala na czerpanie korzyści przede wszystkim dla tego, który umie z niej skorzystać. Obecnie więcej uwagi przykłada się do umiejętności użycia i zdobycia informacji (w tym selekcji i nadaniu statusu ważności), aniżeli do samego gromadzenia informacji. Żyjemy w dobie zalewu informacji tej za darmo (internet) oraz odpłatnej. Informacja jest towarem, który może być powielany (wielokrotnie sprzedawany bez straty), rozbudowywany (rozwijany), uzupełniany i dostosowywany do potrzeb odbiorcy. Towarem, którym można się dzielić. Przykłady z życia asymetrii informacji

5

133I – nie taki straszny wywiad z panem Cyprianem Świętaszczykiem

..."Izotopy promieniotwórcze, czy tez szerzej - zjawisko promieniotwórczości, podświadomie postrzegane jest jako coś wrogiego naturze i człowiekowi, sięgającego zniszczenie, choroby i śmierć. Musimy mieć jednak świadomość, ze promieniotwórczość jest czymś zupełnie naturalnym, z czym człowiek miał do czynienia od zarania dziejów, długo przed wystąpieniem zanieczyszczenia środowiska. W organizmie każdego z nas w czasie jednej sekundy zachodzi około siedmiu tysięcy rozpadów"....

6

InI - Inwestycje w Innowacje (wraz z wywiadem w. wymienionym)

kolejny pomysł na biznes oraz zagospodarowanie luki na rynku...

7

Skażenie promieniotwórcze - Piotr Wojciechowski

obiegła Polskę wiadomość o skażeniu promieniotwórczym, czyli o nagłym wzroście promieniotwórczości powyżej naturalnego poziomu. Na szczęście wiadomość ta okazała się tym razem plotką, jednak część osób zaczęła się zastanawiać, czy skutki katastrofa elektrowni jądrowej Fukushima I w odległej Japonii mogą być odczuwalne także w Polsce? Obawom tym nie można się dziwić, gdyż ciągle wiele osób pamięta katastrofę elektrowni atomowej w Czarnobylu z 1986 roku, po której chmura radioaktywnych izotopów dotarła przez Polskę aż do Szwecji....

8

WORKSHOP

Modelowanie molekularne

zdobądź praktyczną wiedzę do badań struktury, zajęcia skierowane do doktorantów i pracowników naukowych a także do pracowników firm z obszaru B+R.


Część I. ANALIZA KONFORMACYJNA


Biznes

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zarabianiu na technologii, wiedzy i jak się to robi na świecie. Szkolenie skierowane do pracowników firm, a także naukowców lub osób stojących na początku swojej kariery.


SPRZEDAŻ TECHNOLOGII, KNOW HOW, ROZWIĄZAŃ CZYLI JAK TO SIĘ ROBI W POLSCE I NA ŚWIECIE?

 

 9

JOD

Infomracje o pierwiastku jod - I

   
   
   
   
   

Dodaj komentarz