Badanie mikrostruktury oraz rozkładu powierzchniowego pierwiastków stopu NiMnGa
Stop NiMnGa należy do grupy materiałów SMART, których właściwości ulegają zmianie pod wpływem pola magnetycznego. Stop charakteryzuje się magnetostrykcją liniową (do 6% wydłużenia), pamięcią kształtu oraz magnetokalorycznością. Materiały o takich właściwościach znalazły swoje zastosowanie w przemyśle na przykład jako czujniki służące do pomiaru wielu parametrów: siły, wielkości magnetycznych oraz przemieszczenia. Artykuł przedstawia badania materiałowe przeprowadzone na próbce monokryształu NiMnGa w stanie dostarczenia za pomocą skaningowego mikroskopu elektronowego. Uzyskane wyniki mają w przyszłości przyczynić się do opracowania konstrukcji aktuatora z wykorzystaniem tego materiału.
Czytaj więcej: Badanie mikrostruktury oraz rozkładu powierzchniowego pierwiastków stopu NiMnGa
Napisz komentarz (0 Komentarzy)Wytwarzanie i badanie elastomerów magnetoreologicznych na bazie matrycy termoplastycznej
Artykuł przedstawia metodę wytwarzania elastomerów magnetoreologicznych (MRE) na bazie matrycy termoplastycznej i proszku żelaza oraz procedurę badania próbek w celu ujawnienia ich właściwości magnetomechanicznych. Stosunek procentowy proszku żelaza do matrycy i dodatków elastomeru został ustalony na poziomie 35%, co według wyliczeń maksymalizuje efekt magnetoreologicznych jaki można zaobserwować w materiale. Badania zostały wykonane dla czterech wartość amplitudy przemieszczenia i pięciu wartości pola magnetycznego dzięki czemu możliwa jest dokładna obserwacja zmian zachodzących w materiale. Przeprowadzone badania są wstępem do dalszych badań tego materiału nakierowanych na właściwości tłumiące MRE.
Napisz komentarz (0 Komentarzy)Pojazdy elektryczne – bilans energetyczny
Niniejszy referat opisuje serię badań, która została przeprowadzona na rowerze górskim wyposażonym w silnik elektryczny. Pomiary obejmują zarówno wyznaczenie całkowitej sprawności pojazdu jak i oddzielnie jego ładowarki, akumulatorów, silnika i układu przeniesienia napędu. Dodatkowo została określona ilość energii potrzebna na przebycie dystansu 100 km. Badania wymagały zastosowania specjalistycznego sprzętu takiego jak hamownia do pojazdów elektrycznych, czy liczniki energii. Istotnym punktem pracy jest odniesienie do parametrów technicznych podzespołów pojazdu oraz interpretacja otrzymanych wyników. Wnioski z przeprowadzonych badań pomagają zrozumieć znaczenie parametrów opisujących pojazdy elektryczne, ułatwiają analizę ekonomiczną i wskazują kierunek poszukiwań dla optymalizacji energetycznej.
Czytaj więcej: Pojazdy elektryczne – bilans energetyczny
Napisz komentarz (0 Komentarzy)Atrakcyjne tematy badań
Poznanie potrzeb konsumenta, przedsiębiorców umożliwia znalezienie obszaru do kreowania potrzebnych rozwiązań i prowadzenie ciekawych badań – misja społeczna z wynagrodzeniem
Czytaj więcej: Atrakcyjne tematy badań
Napisz komentarz (0 Komentarzy)Największy dział B+R
Dział badawczo-rozwojowy w sieci daje możliwość podniesienia jakości i innowacyjności rozwiązań przy obniżeniu kosztów poprzez skuteczność tzw. Crowdsourcing
Czytaj więcej: Największy dział B+R
Napisz komentarz (0 Komentarzy)Strona 26 z 26